Logo BIP Logo ePUAP
Biuletyn Informacji Publicznej
herb jednostki
Zespół Placówek Edukacyjno-Terapeutycznych w Bobrowie
System eWrota

eWrota
BIPy jednostek organizacyjnych.

SIWZ- DOŻYWIANIE 2018


ZESPÓŁ PLACÓWEK EDUKACYJNO-TERAPEUTYCZNYCH W BOBROWIE, BOBROWO 7, 78-520 ZŁOCIENIEC, TEL. 9436 71 463

SPECYFIKACJA ISTOTNYCH WARUNKÓW ZAMÓWIENIA

(SIWZ)

dotyczy: przetargu nieograniczonego na usługę o wartości poniżej 207.000 euro

Przedmiotem zamówienia jest usługa cateringowa - przygotowanie i dostarczanie obiadów dwudaniowych-szkoła, śniadań przedszkolakom, obiadów przedszkolakom, kolacji i śniadań w internacie dla dzieci i młodzieży w Zespole Placówek Edukacyjno-Terapeutycznych w Bobrowie w okresie od 1.01.2018r. do 31.12.2018r. dla następujących placówek oświatowych wchodzących w skład ZPET w Bobrowie: ul. Seminaryjna 2- Filia Szkoły Podstawowej Specjalnej w Drawsku Pom, Gimnazjum Specjalne w Drawsku Pom, Przedszkole Specjalne w Drawsku Pom, Internat w Złocieńcu - ZPET w Bobrowie, Przedszkole Specjalne w Czaplinku - ul. Wałecka 57.

o wartości szacunkowej poniżej kwot określonych w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku - Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity Dz. U. z 2015 r. poz. 2164 z późn. zm.), zwanej dalej „ustawą”.

.

ZNAK : ZPET.072.2.2017.KI

SPORZĄDZIŁ:

Dyrektor Zespołu Placówek - Edukacyjno Terapeutycznych

w Bobrowie

Krystian Ignacak

  1. ZAMAWIAJĄCY

    1. Zamawiającym jest:

ZESPÓŁ PLACÓWEK EDUKACYJNO-TERAPEUTYCZNYCH W BOBROWIE, BOBROWO 7, 78-520 ZŁOCIENIEC

NIP: 253-033-70-04

    1. Do kontaktu z Wykonawcami w sprawach wyżej wymienionych upoważnieni są:

Krystian Ignacak tel. (0 94) 367-14-63

    1. Godziny urzędowania (oprócz sobót, niedziel i świąt ustawowo wolnych od pracy):

700 - 1500 od poniedziałku do piątku;

    1. tel. (0 94) 367-14-63

    2. fax (0 94) 367-14-63

    3. e-mail: soswbobrowo@interia.pl

  1. TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

Postępowanie prowadzone jest w trybie przetargu nieograniczonego o wartości poniżej 207.000 euro.

  1. PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

Oznaczenie przedmiotu niniejszego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego - wg Wspólnego Słownika Zamówień - 55523100-3 usługi w zakresie posiłków szkolnych,

55524000-9 usługi dostarczania posiłków do szkół

    1. Przygotowanie z usługą wydawania posiłków obiadowych, dwudaniowych na ZPET w Bobrowie od poniedziałku do piątku , w godzinach zgodnie z odrębnymi ustaleniami, w okresie od 01 stycznia 2018 roku do 31 grudnia 2018 roku z konsumpcją w stołówkach wyznaczonych przez dyrektora placówki.

    1. Szacunkowa liczba posiłków mieści się w przedziale od 1 do 60 dziennie- liczba obiadów, śniadań przedszkolnych, obiadów dwudaniowych w przedszkolu , śniadań i kolacji w internacie każdorazowo jest uzgadniana telefonicznie przez osoby wyznaczone przez zamawiającego i wykonawcę i nie ma wartości stałej.

    1. Zamawiający wskazuje, że posiłki powinny być przygotowywane zgodnie z zasadami racjonalnego żywienia, urozmaicone pod względem menu, gorące, kaloryczne (nie dotyczy suchego prowiantu), zapewniające zdrowe żywienie w każdorazowej dziennej porcji posiłku. Menu powinno obejmować jak w tabeli:

LP

RODZAJ POSIŁKU

SZCZEGÓLOWY OPIS

1.

Zupa

Obiad typu zupa z „wkładką”: pożywna zupa z „wkładką w postaci mięsa lub kiełbasy + świeże pieczywo bez ograniczeń

2.

Drugie danie + kompot

ziemniaki/makaron/ryż/kasza oraz mięso/ryba i surówka/gotowane warzywa + kompot/woda z sokiem. Drugie danie mogą stanowić: pierogi, naleśniki, krokiety, kopytka, makaron z sosem warzywno - mięsnym/owocowym lub inne równoważne, zaproponowane przez wykonawcę

3.

Pełny posiłek

Pozycja 1 + 2 tabeli (w tym kompot)

4.

Śniadanie -kolacja

(śniadanie, kolacja ( o wartości kalorycznej minimum od 1800-2500 kalorii) dla uczniów z ZPET w Bobrowie)- urozmaicone

Waga posiłków powinna się wynosić:

zupa - 400 g,

ziemniaki/makaron/ryż/kasza - 200 g,

mięso/ryba - 100 g,

surówka/gotowane warzywa - 100 g,

pierogi, naleśniki, krokiety, kopytka, makaron z sosem warzywno - mięsnym/owocowym - 200 g.

Zamawiający nie dopuszcza, ażeby w ciągu tygodnia (5 dni) wystąpiła powtarzalność tego samego posiłku.

Zamawiający zastrzega, że:

- 3 dni w tygodniu winno być danie mięsne;

- 1 dzień w tygodniu winno być danie rybne;

- 1 dni w tygodniu winny być dania typu: pierogi, naleśniki, krokiety, kopytka, makaron z sosem warzywno-mięsnym/owocowym lub inne równoważne zaproponowane przez wykonawcę;

- raz w tygodniu zostanie podana porcja ciasta nie mniejsza niż 150 g jako dodatek do posiłku.

Ponadto do posiłków mają być podawane naprzemiennie w danym tygodniu surówki i jarzyny gotowane. W tym samym tygodniu rodzaj surówki lub jarzyn nie może się powtórzyć. Do posiłków co najmniej dwa razy w tygodniu maja być podawane ziemniaki, w pozostałych dniach może być kasza, ryż itp. (obowiązek ten nie dotyczy dni, w których podawane będą dania typu naleśniki, kopytka, pierogi, itp.)

- obiady i śniadania dla przedszkolaków jak powyżej ale z odrębną gramaturą

Wykonawca zobowiązany będzie do udostępnienia jadłospisu do wglądu na kolejny tydzień, najpóźniej w piątek przed rozpoczęciem kolejnego tygodnia, wraz z podaniem kaloryczności posiłków w miejscu wydawania posiłków. Zamawiający zastrzega sobie prawo do zmiany jadłospisu, w przypadku nie spełnienia warunków określonych powyżej oraz innych nieprawidłowości.

Zamawiający zastrzega sobie prawo do dokonywania badań sprawdzających jakość przygotowywanych posiłków, pod względem kaloryczności, gramatury, temperatury, itp.

    1. Wykonawca będzie przygotowywał i wydawał posiłki na miejscu bądź dowoził w termosach zgodnie z harmonogramem ustalonym w wyznaczonym pracownikiem szkoły, zgodnie z zasadami określonymi w ustawie o bezpieczeństwie żywności i żywienia (Dz. U. z 2010 roku, Nr 136, poz. 914 z późń. zm.) łącznie z przepisami wykonawczymi do tej ustawy. Posiłki, pod względem technologii wykonania i jakości muszą posiadać wymaganą przepisami kaloryczność i muszą być sporządzone zgodnie z wymogami sztuki kulinarnej i sanitarnej dla żywienia zbiorowego. Wykonawca zobowiązany jest do przygotowania i dostarczenia posiłków o najwyższym standardzie, na bazie produktów najwyższej jakości i bezpieczeństwa zgodnie z normami HACCP.

    2. Zamawiający wskazuje, że posiłki powinny być urozmaicone pod względem menu, gorące, kaloryczne, zapewniające zdrowe żywienie w każdorazowej dziennej porcji posiłku.

Posiłki muszą być świeże z bieżącej produkcji dziennej bez dodatkowej obróbki technologicznej przed dystrybucją na miejscu lub ich wydawaniem. Posiłki muszą być przygotowane ze świeżych i naturalnych produktów wysokiej jakości wykluczone jest stosowanie suszu warzywnego, puree ziemniaczanego na bazie suszu, soi.

    1. Posiłki powinny:

- zawierać prawidłowy smak, zapach, barwę, konsystencję;

- zawierać prawidłowy skład pod względem wartości odżywczej (prawidłową zawartość składników odżywczych, witamin, kaloryczność, składników mineralnych;

- być bezpieczne - nie zawierać zagrożeń biologicznych, mikrobiologicznych, fizycznych i chemicznych;

    1. Zamawiający zastrzega sobie prawo do oceny i weryfikacji wszystkich parametrów wykonania zleconej usługi na każdym etapie oraz w każdej chwili produkcji i dostawy posiłków a Wykonawca, na każdym etapie oraz w każdej chwili produkcji i dostawy posiłków umożliwi Zamawiającemu dostęp do linii technologicznej oraz wyprodukowanych posiłków. Zamawiający zastrzega sobie prawo dokonywania kontroli w trakcie przygotowywania posiłków w miejscu ich produkcji. Zamawiający zastrzega sobie możliwość modyfikacji i zmian diet oraz ich ilości w zależności od faktycznych potrzeb Zamawiającego. Wykonawca zobowiązany jest do wydawania gorących posiłków w sposób zapewniający odpowiednie warunki higieniczno-sanitarne. Temperatura zupy oraz temperatura drugiego dania winna wynosić 60 stopni C. Liczba posiłków podczas trwania umowy może odbiegać od założeń przyjętych w niniejszej SIWZ, w zależności od posiadanych środków finansowych Zamawiającego, oraz zapotrzebowania środowiskowego.

    1. Do obowiązków zamawiającego należy tylko zapewnienie odpowiedniego miejsca do spożywania posiłków, pozostałe rzeczy związane np. z HACAPEM, wydawaniem posiłków, sprzątaniem i myciem naczyń, dostarczeniem naczyń bieże na siebie wykonawca.

    1. Termin realizacji przedmiotu zamówienia publicznego od 01 stycznia 2018 roku do 31 grudnia 2018 roku.

    1. Wykonawca bierze pełną odpowiedzialność za przestrzeganie zaakceptowanego przez Zamawiającego jadłospisu. Jedynie w wyjątkowych sytuacjach, niedających się wcześniej przewidzieć, Wykonawca jest uprawniony do zmiany przygotowywanych posiłków w stosunku do zaakceptowanego przez Zamawiającego jadłospisu, o czym powinien on zawiadomić Zamawiającego niezwłocznie, nie później jednak niż w ciągu 3 godzin od dokonania stosowanej zmiany. Zamawiający zastrzega sobie możliwość weryfikacji dostarczanych przez Wykonawcę posiłków poprzez ich degustację. Posiłek przeznaczony na ten cel zostanie zamówiony wraz z innymi posiłkami.

    1. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych.

    1. Jeżeli Wykonawca zamierza część zamówienia powierzyć podwykonawcom to jego zakres wskazuje w ofercie.

    1. Wykonawca będzie ponosił pełną odpowiedzialność wobec Zamawiającego i osób trzecich za prace i dostawy wykonane przez podwykonawców.

  1. INFORMACJA O PRZEWIDYWANYCH ZAMÓWIENIACH UZUPEŁNIAJĄCYCH I O OŚWIADCZENIACH I DOKUMENTACH POTWIERDZAJĄCYCH SPEŁNIANIE PRZEZ OFEROWANE USŁUGI WYMAGAŃ OKREŚLONYCH

PRZEZ ZAMAWIAJĄCEGO

4.1. W celu potwierdzenia, że usługi odpowiadają wymaganiom określonym przez zamawiającego, zamawiający żąda próbek pełnych posiłków, o których mowa w pkt. 3.10 siwz, które mają zostać dostarczone i których autentyczność musi zostać poświadczona przez Wykonawcę.

4.2. Zamawiający nie przewiduje udzielenie zamówień uzupełniających.

  1. WYKLUCZENIE Z POSTĘPOWANIA ORAZ WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW, KTÓRE WYKONAWCY MUSZĄ DOSTARCZYĆ W CELU POTWIERDZENIA, ŻE NIEPODLEGAJĄ WYKLUCZENIU

5.1 O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu z postępowania na podstawie art. 24 ust 1 Ustawy.

    1. W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia Wykonawcy w okolicznościach, o których mowa w art. 24 ust 1 Wykonawca winien złożyć:

      1. oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia z postępowania o treści odpowiadającej załącznikowi nr 2 do SIWZ,

      1. aktualny odpis z właściwego rejestru lub centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy Pzp, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.

    1. Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, składa:

      1. zamiast dokumentów, o których mowa w pkt. 5.2.2 dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że: nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - dokument wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.

      1. Jeżeli w kraju miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt 5.3.1., zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie, w którym określa się także osoby uprawnione do reprezentacji wykonawcy, złożone przed właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, lub przed notariuszem.

    1. Zamawiający wykluczy Wykonawcę również w przypadku, kiedy w trakcie postępowania wystąpią przesłanki art. 24 ust. 2 i 2a Pzp.

    1. W przypadku składania oferty przez wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia, wymagane oświadczenie i dokumenty, muszą być złożone przez każdego Wykonawcę.

    1. Jeżeli wykonawca, wykazując spełnianie warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, polega na zasobach innych podmiotów, a podmioty te będą brały udział w realizacji części zamówienia, wykonawca przedstawi w odniesieniu do tych podmiotów oświadczenie o którym mowa w pkt. 5.2.1 w oryginale oraz dokumenty wymienione w pkt 5.2.2.

  1. WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają następujące warunki udziału w postępowaniu:

    1. posiadają wiedzę i doświadczenie tzn.:

      1. Zamawiający uzna powyższy warunek za spełniony, jeśli w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie wykonali (lub wykonują) co najmniej jedną usługę żywienia lub dożywiania dla minimum 15 osób dziennie przez okres co najmniej 6 miesięcy.

    1. Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby wykonania zamówienia, o treści odpowiadającej załącznikowi nr 4 do siwz.

Podmiot, który zobowiązał się do udostępnienia zasobów, odpowiada solidarnie z Wykonawcą za szkodę Zamawiającego powstałą wskutek nieudostępnienia tych zasobów, chyba że za nieudostępnienie zasobów nie ponosi winy.

    1. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia muszą wykazać, że warunki udziału w postępowaniu określone przez Zamawiającego spełniają łącznie, z tym że żaden z wykonawców nie może podlegać wykluczeniu.

    1. Nie spełnienie któregokolwiek z postawionych warunków skutkuje wykluczeniem wykonawcy.

  1. WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW, KTÓRE MUSZĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU

W celu wykazania spełniania wymaganych przez Zamawiającego warunków udziału w postępowaniu, Wykonawca winien złożyć, w zakresie niezbędnym do wykazania ich spełniania, następujące dokumenty:

    1. oświadczenie wykonawcy o spełnianiu wymaganych przez Zamawiającego warunków udziału w postępowaniu (znajdujące się w Formularzu ofertowym zał. Nr 1).

    1. wykaz głównych usług wykonanych, lub wykonywanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełnienia warunku wiedzy i doświadczenia, a określonym w pkt. 6.1 siwz, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej jedną usługę żywienia lub dożywiania dla minimum 30 osób dziennie przez okres co najmniej 6 miesięcy o treści odpowiadającej załącznikowi nr 3, wraz z załączeniem dowodów, czy usługi zostały wykonane należycie. Dowodami tymi są poświadczenia lub oświadczenia wykonawcy, jeżeli z uzasadnionych przyczyn o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać poświadczenia. Wśród głównych usług, potwierdzonych dowodami, powinny się znaleźć usługi na potwierdzenie warunku, o którym mowa w punkcie 6.1.1.

W przypadku składania oferty przez wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia, wymagany wykaz może być złożony wspólnie lub oddzielnie przez wykonawców;

7.3. pisemne zobowiązanie podmiotów do oddania do dyspozycji Wykonawcy niezbędnych zasobów na potrzeby wykonania zamówienia w przypadku, gdy Wykonawca polega na wiedzy i doświadczeniu do wykonania zamówienia tych podmiotów - o treści odpowiadającej załącznikowi nr 4.

  1. DOKUMENTY SKŁADANE WRAZ Z OFERTĄ

    1. Wykonawca biorący udział w postępowaniu winien złożyć ofertę, której zawartość stanowić będzie wypełniony formularz oferty - o treści odpowiadającej załącznikowi nr 1.

W przypadku składania oferty przez wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia, wykonawcy składają jeden formularz ofertowy.

    1. Wraz z ofertą Wykonawca powinien złożyć:

      1. Oświadczenia i dokumenty wymagane postanowieniami Rozdziału 5 i Rozdziału 7;

      1. Listę podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. Nr 50, poz. 331, z późn. zm.), albo informację o tym, że nie należy do grupy kapitałowej, o treści odpowiadającej zał. Nr 5 do siwz;

      1. Kserokopię decyzji Powiatowego Inspektora Sanitarnego w sprawie zezwolenia na prowadzenie działalności zakładu w zakresie produkcji żywności i na catering.

      1. Aktualne zaświadczenie o wpisie do rejestru zakładów podlegających urzędowej kontroli organów Państwowej Inspekcji Sanitarnej.

      1. W przypadku składania oferty przez wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia musi być załączone pełnomocnictwo zgodnie z art. 23 ust. 2 ustawy prawo zamówień publicznych w oryginale lub kopii poświadczonej notarialnie za zgodność z oryginałem.

      1. Pełnomocnictwo do podpisania oferty, względnie do podpisywania innych dokumentów składanych wraz z ofertą, o ile prawo to nie wynika z innych dokumentów ( np: aktualnego odpisu z właściwego rejestru) złożonych wraz z ofertą. Treść pełnomocnictwa musi jednoznacznie wskazywać czynności, do wykonywania których pełnomocnik jest upoważniony. Pełnomocnictwo powinno być w oryginale lub kopii poświadczonej notarialnie za zgodność z oryginałem.

  1. OPIS SPOSOBU PRZYGOTOWANIA OFERTY

    1. Oferta winna być sporządzona w języku polskim.

    1. Wykonawca może złożyć jedną ofertę.

    1. Treść oferty musi odpowiadać treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia.

    1. Formularz ofertowy oraz inne oświadczenia winne być ostemplowane pieczątką firmową oraz podpisane i opieczętowane pieczątką imienną przez właściwe osoby do reprezentowania Wykonawcy.

    1. Zaleca się, aby wszystkie dokumenty tworzące ofertę były spięte - zszyte w sposób uniemożliwiający ich dekompletację.

    1. Ofertę należy umieścić w zamkniętym opakowaniu uniemożliwiającym przypadkowe zapoznanie się z treścią oferty przed terminem otwarcia ofert.

    1. Oferta winna być złożona w opieczętowanej pieczątka firmową kopercie oznaczonej następująco:

Zespół Placówek Edukacyjno-Terapeutycznych w Bobrowie , sekretariat szkoły

Przetarg nieograniczony - znak ZPET.071.2.2017.KI

Oferta - Usługa cateringowa - przygotowanie i dostarczanie obiadów dwudaniowych, śniadań przedszkolakom, kolacji i śniadań w internacie dla dzieci i młodzieży w Zespole Placówek Edukacyjno-Terapeutycznych w Bobrowie w okresie od 1.01.2018r. do 31.12.2018r.

Nie otwierać przed 19.12.2017r. godz.14.00.

    1. Jeżeli oferta zostanie opisana w inny sposób niż w punkcie 9.7, Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za jej nieprawidłowe przekazanie w siedzibie Zamawiającego bądź przedwczesne , przypadkowe otwarcie.

    1. Wszelkie koszty związane z przygotowaniem oraz dostarczeniem oferty ponosi Wykonawca.

    1. Zamawiający nie przewiduje zwrotu kosztów udziału w postępowaniu.

    1. Wykonawca może przed upływem terminu składania ofert zmienić lub wycofać ofertę.
      Zarówno zmiana, jak i wycofanie oferty wymagają zachowania formy pisemnej. Zmiana lub wycofanie oferty powinny znaleźć się w zamkniętej kopercie odpowiednio oznaczonej
      „Zmiana” lub „Wycofanie”, i opisane jak w pkt. 9.7.

    1. Dokumenty nie będące oryginałami powinny być poświadczone za zgodność z oryginałem przez osoby właściwe do reprezentowania Wykonawcy.

    1. W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia oraz w przypadku podmiotów na zasobach których polega Wykonawca, kopie dokumentów dotyczących odpowiednio wykonawcy lub tych podmiotów powinny być poświadczane za zgodność z oryginałem przez wykonawcę lub te podmioty.

    1. Zamawiający może żądać przedstawienia w wyznaczonym przez siebie terminie oryginału lub notarialnie potwierdzonej kopii dokumentu, gdy złożona przez Wykonawcę kopia dokumentu jest nieczytelna lub budzi wątpliwości co do jej prawdziwości.

    1. Dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski, poświadczonym przez Wykonawcę.

  1. INFORMACJA O SPOSOBIE POROZUMIEWANIA SIĘ ZAMAWIAJĄCEGO Z WYKONAWCAMI ORAZ PRZEKAZYWANIA OŚWIADCZEŃ I DOKUMENTÓW

    1. W prowadzonym postępowaniu oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje Zamawiający i Wykonawcy będą przekazywać pisemnie, faksem lub e-mailem ( nr i adres podany w rozdziale 1) Jeżeli Zamawiający lub Wykonawca przekazują oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje faksem, każda ze stron na żądanie drugiej niezwłocznie potwierdza fakt ich otrzymania.

    1. Wykonawca może zwrócić się do Zamawiającego o wyjaśnienie treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia. Zamawiający jest obowiązany udzielić wyjaśnień niezwłocznie, jednak nie później niż na 2 dni przed upływem terminu składania ofert, pod warunkiem że wniosek o wyjaśnienie treści specyfikacji wpłynął do Zamawiającego nie później niż do końca dnia, w którym upływa połowa wyznaczonego terminu składania ofert. Jeżeli wniosek o wyjaśnienie treści specyfikacji wpłynie po upływie terminu składania wniosku o wyjaśnienie treści specyfikacji lub dotyczy udzielonych wyjaśnień, Zamawiający może udzielić wyjaśnień albo pozostawić wniosek bez rozpoznania. Przedłużenie terminu składania ofert nie wpływa na bieg terminu składania wniosku o wyjaśnienie treści specyfikacji.

    1. Jeżeli w wyniku zmiany treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia nieprowadzącej do zmiany treści ogłoszenia o zamówieniu jest niezbędny dodatkowy czas na wprowadzenie zmian w ofertach, zamawiający przedłuża termin składania ofert i informuje o tym wykonawców, którym przekazano specyfikację istotnych warunków zamówienia, oraz zamieszcza informację na stronie internetowej.

    1. Zamawiający nie zamierza zwołać zebrania Wykonawców.

  1. OSOBY UPRAWNIONE DO POROZUMIEWANIA SIĘ Z WYKONAWCAMI

Krystian Ignacak tel. (0 94) 367-14-63

  1. TERMIN ZWIĄZANIA OFERTĄ

    1. Termin związania ofertą wynosi 30 dni.

    1. Bieg terminu związania ofertą rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania ofert.

  1. MIEJSCE ORAZ TERMIN SKŁADANIA I OTWARCIA OFERT

    1. Ofertę należy złożyć do dnia 19.12.2017 roku, do godz. 14:00 w siedzibie Zamawiającego: Zespół Placówek Edukacyjno-Terapeutycznych w Bobrowie, Bobrowo 7, 78-520 Złocieniec, tel. 94 36 71 463

    2. Publiczne otwarcie ofert odbędzie się w dniu 19.12.2017 roku, godz. 14.00 w siedzibie Zamawiającego:

Zespół Placówek Edukacyjno-Terapeutycznych w Bobrowie, Bobrowo 7, 78-520 Złocieniec, tel. 94 36 71 463

    1. Jeżeli oferta wpłynie do Zamawiającego pocztą lub inną drogą, np. pocztą kurierską, o terminie złożenia oferty decyduje wyłącznie termin dostarczenia oferty do Zamawiającego.

    1. Zamawiający niezwłocznie zawiadomi wykonawcę o złożeniu oferty po terminie oraz zwróci ofertę po upływie terminu do wniesienia odwołani

  1. OPIS SPOSOBU OBLICZENIA CENY

    1. Cenę oferty należy podać jako cenę jednostkową za przygotowanie z usługą wydawania jednego posiłku obiadowego dwudaniowego wg wartości brutto.

    1. Stawki i ceny wymienione przez oferenta nie będą podlegały korektom w trakcie wykonywania przedmiotu zamówienia.

    1. Cena Oferty musi obejmować całkowity koszt wykonania przedmiotu zamówienia oraz wszelkie koszty towarzyszące, konieczne do poniesienia przez Wykonawcę z tytułu wykonania przedmiotu zamówienia i uwzględnić wszystkie czynności związane z prawidłową, terminową realizacją przedmiotu zamówienia.

    1. Cenę oferty należy ustalić w złotych polskich z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku.

    1. Rozliczenia między Zamawiającym, a Wykonawcą mogą być prowadzone wyłącznie w walucie: PLN.

    1. Jeżeli złożono ofertę, której wybór prowadziłby do powstania u zamawiającego obowiązku podatkowego zgodnie z przepisami o podatku od towarów i usług, zamawiający w celu oceny takiej oferty dolicza do przedstawionej w niej ceny podatek od towarów i usług, który miałby obowiązek rozliczyć zgodnie z tymi przepisami. Wykonawca, składając ofertę, informuje zamawiającego, czy wybór oferty będzie prowadzić do powstania u zamawiającego obowiązku podatkowego, wskazując nazwę (rodzaj) towaru lub usługi, których dostawa lub świadczenie będzie prowadzić do jego powstania, oraz wskazując ich wartość bez kwoty podatku.

    1. Sposób poprawienia przez Zamawiającego omyłek w obliczeniu ceny. Zamawiający poprawi

omyłki w obliczeniu ceny w następujący sposób:- jeżeli cenę za przedmiot zamówienia podano rozbieżnie słownie i liczbą, przyjmuje się za prawidłową cenę podaną słownie.

  1. OPIS KRYTERIÓW, KTÓRYMI ZAMAWIAJĄCY BĘDZIE SIĘ KIEROWAŁ PRZY WYBORZE OFERTY WRAZ Z PODANIEM ZNACZENIA TYCH KRYTERIÓW ORAZ SPOSOBU OCENY OFERT

    1. Przy wyborze oferty zamawiający kierował się będzie następującym kryterium i jego wagą: kryterium:

      1. cena oferty brutto - waga 90%. Oferta najtańsza spośród ofert nie odrzuconych otrzyma 100 pkt. Pozostałe proporcjonalnie mniej, wg formuły :C =C1/C2x100 x 60%, gdzie C- ilość punktów dla danej oferty uzyskana z tytułu ceny; C1 - najniższa cena brutto spośród ofert nie odrzuconych; C2 - cena oferty brutto rozpatrywanej; 100 - wskaźnik stały.

      1. doświadczenie w prowadzeniu zakładu żywienia zbiorowego przez okres dłuższy niż 10 miesięcy, poświadczone referencjami lub oświadczeniem złożonym przez Wykonawcę - 10%. ( na podstawie oświadczenia złożonego w formularzu ofertowym i/lub potwierdzonym stosownymi referencjami) Oferta z najdłuższym okresem prowadzenie zakładu żywienia zbiorowego otrzyma 100 pkt. Pozostałe proporcjonalnie mniej , wg wzoru: B = B1/B2 x 100 x 10%, gdzie B - ilość punktów uzyskania z tytułu okresu prowadzenia zakładu, B1 - okres prowadzenia zakładu oferty rozpatrywanej; B2 - najdłuższy okres prowadzenia zakładu spośród ofert nie odrzuconych; 100 wskaźnik stały.

    1. Za najkorzystniejszą zostanie uznana oferta z najwyższą ilością uzyskanych punktów, tj. N = C+ B; gdzie N - łączna ilość punktów.

  1. INFORMACJA O FORMALNOŚCIACH, JAKIE POWINNY ZOSTAĆ DOPEŁNIONE PO WYBORZE OFERTY W CELU ZAWARCIA UMOWY W SPRAWIE ZAMÓWIENIA PUBLICZNEGO

    1. O miejscu i terminie zawarcia umowy Wykonawca, którego oferta została wybrana zostanie poinformowany odrębnym zawiadomieniem.

    1. Umowa zostanie zawarta na ogólnych warunkach określonych w projekcie umowy, który stanowi załącznik nr 6 do specyfikacji.

    1. Zamawiający zawiera umowę w sprawie zamówienia publicznego w terminie nie krótszym niż 3 dni od dnia przesłania zawiadomienia o wyborze najkorzystniejszej oferty, jeżeli zawiadomienie to zostało faksem lub e-mailem, albo 5 dni - jeżeli zostało przesłane w inny sposób.

    1. Zamawiający może zawrzeć umowę w sprawie zamówienia publicznego przed upływem terminów, o których mowa w pkt 16.3, jeżeli:

- złożono tylko jedną ofertę,

- nie odrzucono żadnej oferty oraz nie wykluczono żadnego wykonawcy.

    1. W przypadku podmiotów występujących wspólnie, przed dniem zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego, dostarczona będzie Zamawiającemu umowa regulująca zasady współpracy uczestników postępowania.

    1. W przypadku powierzenia realizacji części dostaw podwykonawcom, Wykonawca jest zobowiązany do wskazania nazw i adresów podwykonawców w celu akceptacji przez Zamawiającego przed dniem zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.

    1. Jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana, uchyla się od zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego, zamawiający może wybrać ofertę najkorzystniejszą spośród pozostałych ofert bez przeprowadzania ich ponownego badania i oceny.

    1. Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany ustaleń zawartej umowy w następujących przypadkach:

      1. zmiany podwykonawcy za zgodą ZAMAWIAJĄCEGO, (nowy podwykonawca musi spełniać takie same warunki jak podwykonawca pierwotny),

      1. konieczności wykonania części usług innymi sposobami niż założono, na warunkach które nie powodują zmiany wynagrodzenia umownego,

      1. zmian wprowadzanych przez ZAMAWIAJĄCEGO nie wykraczających poza przedmiot

zamówienia a dotyczących ilości osób dożywianych ( w granicach +/- 20 %) miejsca

dożywiania, i innych nieistotnych zmian powstałych wskutek okoliczności niemożliwych wcześniej do przewidzenia;

      1. zmiany terminu realizacji usługi z przyczyn leżących po stronie ZAMAWIAJĄCEGO;

      1. wystąpienia zmian powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym

wpływ na realizację przedmiotu umowy,

      1. wystąpienia konieczności wprowadzenia zmian w realizacji przedmiotu umowy poprzez: przesunięcie w czasie, uszczegółowienie, lub inna zmiana spowodowana obiektywnymi czynnikami, niezależnymi od WYKONAWCY, uniemożliwiającymi realizację przedmiotu umowy zgodnie z pierwotnymi założeniami,

      1. wystąpienia konieczności wprowadzenia zmian spowodowanych następującymi okolicznościami:

  1. siła wyższa uniemożliwiająca wykonanie przedmiotu umowy zgodnie z opisem przedmiotu zamówienia,

  2. zmiany danych teleadresowych,

  3. rezygnacji przez ZAMAWIAJĄCEGO z realizacji części przedmiotu umowy”.

  1. INFORMACJE NA TEMAT PODWYKONAWSTWA

  1. Jeżeli Wykonawca zamierza część zamówienia powierzyć podwykonawcom to jego zakres wskazuje w ofercie.

  1. W przypadku gdy Wykonawca powołuje się na zasoby podwykonawców na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy, w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, wskazuje w ofercie również nazwy podwykonawców.

  1. W przypadku powierzenia realizacji części usług/prac podwykonawcom, na których zasoby Wykonawca nie powołuje się na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy, w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, Wykonawca będzie zobowiązany do wskazania nazw i adresów podwykonawców w celu akceptacji przez Zamawiającego przed dniem zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.

  1. Jeżeli zmiana albo rezygnacja z podwykonawcy dotyczy podmiotu, na którego zasoby Wykonawca powoływał się, na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy, w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, Wykonawca jest obowiązany wykazać zamawiającemu, iż proponowany inny podwykonawca lub Wykonawca samodzielnie spełnia je w stopniu nie mniejszym niż wymagany w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia.

  1. Wykonawca będzie ponosił pełną odpowiedzialność wobec Zamawiającego i osób trzecich za prace i dostawy wykonane przez podwykonawców.

  1. POUCZENIE O ŚRODKACH OCHRONY PRAWNEJ PRZYSŁUGUJĄCYCH WYKONAWCY W TOKU POSTĘPOWANIA O UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

Wykonawcy lub innemu podmiotowi, jeżeli ma lub miał interes w uzyskaniu danego zamówienia oraz poniósł lub może ponieść szkodę w wyniku naruszenia przez zamawiającego przepisów ustawy Pzp przysługują środki ochrony prawnej określone w dziale VI ustawy.

  1. INNE POSTANOWIENIA

W sprawach nieuregulowanych niniejszą specyfikacją mają zastosowanie przepisy ustawy Prawo zamówień publicznych.

Wszelkie informacje przedstawione w niniejszej specyfikacji istotnych warunków zamówienia przeznaczone są wyłącznie w celu przygotowania oferty.

Załączniki do specyfikacji istotnych warunków zamówienia:

Zał. Nr 1 - Formularz oferty,

Zał. Nr 2 - Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia z postępowania,

Zał. Nr 3 - Wykaz usług wykonanych w ciągu ostatnich trzech lat,

Zał. Nr 4 - Zobowiązanie podmiotu trzeciego,

Zał. Nr 5 - lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej co wykonawca lub informacja

Zał. Nr 6 - Projekt umowy,

Zał. Nr 7 - Oświadczenie Wykonawcy dotyczące zatrudnionych pracowników na podstawie umowy o pracę.

Zał . Nr 8 Oświadczenie dot. spełnienia warunków

Bobrowo, grudzień 2017

Podpis Zamawiającego

ZAŁĄCZNIK NR 1

0x08 graphic

pieczątka firmowa Wykonawcy

FORMULARZ OFERTY

Pełne dane adresowe Wykonawcy/Wykonawców:

Nazwa (firma)/imię nazwisko……………………………………………………………………………

Adres ………………………………………………………………………….………………………….

Adres do korespondencji ………………………………………………………..……………………….

Nr telefonu/nr faksu ……………………………………………………...………………………………

Nr NIP ( przedsiębiorca) …………………………………………………………………………………

Nr PESEL ( osoba fizyczna).......................................................................................................................

e-mail: ……………………………………………………………………………………………………

Nawiązując do ogłoszenia o przetargu nieograniczonym o kwocie poniżej 207.000 euro składamy następującą Ofertę na Usługa cateringowa - przygotowanie i dostarczanie obiadów dwudaniowych, śniadań przedszkolakom, obiadów przedszkolakom, kolacji i śniadań w internacie dla dzieci i młodzieży w Zespole Placówek Edukacyjno-Terapeutycznych w Bobrowie w okresie od 1.01.2018r. do 31.12.2018r. dla następujących placówek oświatowych wchodzących w skład ZPET w Bobrowie: ul. Seminaryjna 2- Filia Szkoły Podstawowej Specjalnej w Drawsku Pom, Gimnazjum Specjalne w Drawsku Pom, Przedszkole Specjalne w Drawsku Pom, Internat w Złocieńcu - ZPET w Bobrowie, Przedszkole Specjalne w Czaplinku - ul. Wałecka 57.

wykonanie przedmiotu niniejszego zamówienia:

  1. Oferujemy wykonanie przedmiotu zamówienia jako cenę jednostkową za przygotowanie z usługą wydawania :1 obiadu dwudaniowego- szkoła, 1 śniadania w przedszkolu, 1 obiadu dwudaniowego dla dziecka w przedszkolu,1 kolacji i 1 śniadania w internacie oraz cenę brutto., ustaloną zgodnie z dyspozycjami specyfikacji istotnych warunków zamówienia:

cena brutto …................................ zł (słownie….................................................................. złotych)

cena brutto …................................ zł (słownie….................................................................. złotych)

cena brutto …................................ zł (słownie….................................................................. złotych)

cena brutto …................................ zł (słownie….................................................................. złotych)

  1. Oświadczamy, że spełniam/y warunki udziału w postępowaniu określone przez Zamawiającego zgodne z art. 22 ust 1 ustawy z dnia 29.01.2004 r. Prawo Zamówień Publicznych. (tekst jedn. Dz. U. z 2013 r., poz. 907 z późn. zm). oraz wymogi określone w SPECYFIKACJI ISTOTNYCH WARUNKÓW ZAMÓWIENIA.

  2. Oświadczamy, że wybór naszej oferty będzie/nie będzie* prowadził do powstania u Zamawiającego obowiązku podatkowego w zakresie podatku od towarów i usług, zgodnie z art. 91 ust. 3a ustawy z dnia 29.01.2004 r. Prawo Zamówień Publicznych (tekst jedn. Dz. U. z 2013 r., poz. 907 z późn. zm.).

*niepotrzebne skreślić

Jeżeli powyżej zaznaczono „będzie” należy również wskazać nazwę (rodzaj) towaru lub usługi, których dostawa lub świadczenie będzie prowadzić do powstania u Zamawiającego obowiązku podatkowego, oraz wskazać ich wartość bez kwoty podatku zgodnie z ustawą z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (tekst jedn. Dz. U. z 2011 r. nr 177, poz. 1054 z późn. zm.)

  1. ………………………………………………………………………………………………

  2. ………………………………………………………………………………………………

  3. ………………………………………………………………………………………………

  1. Oświadczamy, że zapoznaliśmy się ze specyfikacją istotnych warunków zamówienia i nie wnosimy do niej zastrzeżeń oraz, że zdobyliśmy konieczne informacje do przygotowania Oferty.

  2. Oświadczamy, że uważamy się za związanych Ofertą na czas wskazany w specyfikacji istotnych warunków zamówienia, czyli na 30 dni od terminu składania Ofert.

  3. Przedmiot zamówienia zamierzamy wykonać:

a. siłami własnymi w następującym zakresie* :.........................................................................................

……………………………………………………….…………………………..……………………….

b. przy pomocy podwykonawców w następującym zakresie*: ……………….....………………………

……………………...……………………………………………………………………………………

c. przy pomocy podwykonawców, na których zasoby powołujemy się w ofercie, w następującym zakresie (wskazać zakres oraz nazwę podwykonawcy)*:

……………………………………….………………………………………..………………….…………………………………………...............................................................................................................

* niepotrzebne skreślić

  1. Oświadczamy, że zapoznaliśmy się z projektem umowy, załączonym do specyfikacji istotnych warunków zamówienia (załącznik Nr 6) i przyjmujemy go bez zastrzeżeń.

  2. Zobowiązujemy się do wykonania przedmiotu zamówienia w okresie od 01.01.2018 roku do 31.12.2018 roku.

  3. Zobowiązujemy się, w przypadku przyznania nam zamówienia, do podpisania umowy
    w siedzibie Zamawiającego w terminie przez niego wyznaczonym.

  4. Przyjmujemy termin płatności w ciągu 14 dni od daty złożenia faktury.

  5. Upoważniamy Zamawiającego (bądź uprawnionych przedstawicieli) do przeprowadzenia wszelkich badań mających na celu sprawdzenie zaświadczeń, dokumentów i przedłożonych informacji oraz do wyjaśnienia każdych aspektów naszej oferty.

  6. Oświadczamy, iż wszystkie informacje zamieszczone w ofercie są prawdziwe (za składanie nieprawdziwych informacji Wykonawca odpowiada zgodnie z art. 297 KK).

  7. Załączniki - oświadczenia i dokumenty (wymienić):

…………………………………….………………………………………………….

…………………………………….………………………………………………….

…………………………………….………………………………………………….

…………………………………….………………………………………………….

…………………………………….………………………………………………….

…………………………………….………………………………………………….

…………………………………….………………………………………………….

…..............................., dnia …................

…........................................................

(podpis i pieczęć imienna osoby/osób właściwej/ych do reprezentowania Wykonawcy)

ZAŁĄCZNIK NR 2

0x08 graphic

pieczątka firmowa Wykonawcy

ZNAK: ZPET.2.2017.KI

Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia z postępowania

Nawiązując do ogłoszenia o postępowaniu prowadzonym w trybie przetargu nieograniczonego na przygotowanie posiłków obiadowych, dwudaniowych dla osób i rodzin znajdujących się w sytuacjach wymienionych w art. 7 ustawy a dnia 12 marca 2004 roku o pomocy społecznej (Dz.U. z 2015 r. poz. 163 ze zm.) - w szczególności osobom samotnym, w podeszłym wieku, chorym lub niepełnosprawnym z terenu Miasta Redy składamy oświadczenie o braku podstaw wykluczenia z postępowania na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (tekst jedn. Dz. U. z 2013 r., poz.907 ze zm.).

.................................., dnia ...................

...................................................................

(podpis i pieczęć imienna osoby/osób właściwej/ych do reprezentowania Wykonawcy)

ZAŁĄCZNIK NR 3

0x08 graphic

pieczątka firmowa Wykonawcy

Wykaz wykonanych (lub wykonywanych) usług żywienia lub dożywiania

w ciągu ostatnich trzech lat

Wykaz musi zawierać co najmniej jedną usługę żywienia lub dożywiania dla minimum

30 osób dziennie przez okres co najmniej 6 miesięcy.

L.p.

Przedmiot zamówienia

(zakres rzeczowy)

Ilość osób dziennie żywionych lub dożywianych

Miejsce wykonania

usługi

Okres wykonania/wykonywania

usługi od …..do

w miesiącach

Oddane do dysponowania przez inne podmioty

(nazwa podwykonawcy)*

1

2

3

4

5

6

Uwaga: Należy załączyć dowody dotyczące usług, określające, czy usługi te zostały wykonane należycie. Dowodami tymi są poświadczenia lub oświadczenia Wykonawcy, jeżeli z uzasadnionych przyczyn o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać poświadczenia. Wśród głównych usług, potwierdzonych dowodami, powinny się znaleźć usługi na potwierdzenie warunku, o którym mowa w punkcie 6.1.1 SIWZ. W przypadku gdy Zamawiający jest podmiotem, na rzecz którego zostały wcześniej wykonane usługi, wskazane w wykazie, Wykonawca nie ma obowiązku przedkładania dowodów, o których mowa powyżej.

*Kolumnę 6 należy wypełnić jeżeli wykonawcą usługi był podmiot inny niż składający ofertę. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić zamawiającemu, iż będzie dysponował jego wiedzą i doświadczeniem, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tego podmiotu (załącznik nr 5) do oddania mu wskazanych zasobów na potrzeby wykonania zamówienia.

.................................., dnia ...................

..........................................................

(podpis i pieczęć imienna osoby/osób właściwej/ych do reprezentowania Wykonawcy)

ZAŁĄCZNIK NR 4

0x08 graphic

pieczątka firmowa Wykonawcy

Z O B O W I Ą Z A N I E P O D M I O T U

(wypełnić tylko w przypadku wskazania podmiotu w kolumnie 6 w załączniku 3)

        1. Nazwa i adres Podmiotu:

……………………………………………………………………………………………………………

        1. oświadcza, że zobowiązuje się do udostępnienia Wykonawcy (nazwa i adres):

……………………………………………………………………………………………………………

        1. następujących zasobów : *

wiedzy i doświadczenia:……...……………...………………………………………………..................

* - przy właściwym zasobie należy wstawić znak „X”.

na potrzeby wykonania przedmiotu zamówienia w postępowaniu o udzielenie zamówienia na usługa Usługa cateringowa - przygotowanie i dostarczanie obiadów dwudaniowych, śniadań przedszkolakom, obiadów przedszkolakom, , kolacji i śniadań w internacie dla dzieci i młodzieży w Zespole Placówek Edukacyjno-Terapeutycznych w Bobrowie w okresie od 1.01.2018r. do 31.12.2018r. dla następujących placówek oświatowych wchodzących w skład ZPET w Bobrowie: ul. Seminaryjna 2- Filia Szkoły Podstawowej Specjalnej w Drawsku Pom, Gimnazjum Specjalne w Drawsku Pom, Przedszkole Specjalne w Drawsku Pom, Internat w Złocieńcu - ZPET w Bobrowie, Przedszkole Specjalne w Czaplinku - ul. Wałecka 57.

Postępowanie o udzielenie zamówienia prowadzone jest w trybie przetargu nieograniczonego na podstawie ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku Prawo Zamówień Publicznych (Dz. U. z 2013 r. poz. 907, 984 i 1047).

        1. Oświadczam, iż udostępniam Wykonawcy ww. zasoby, w następującym zakresie:

a) sposób wykorzystania udostępnionych przeze mnie zasobów będzie następujący: ..............................

……………………………………………………………………………………………………...........

b) charakter stosunku łączącego mnie z Wykonawcą będzie następujący: ...............................................

...……………………………………………………………………………………………………….....

c) zakres mojego udziału przy wykonywaniu zamówienia będzie następujący: .......................................

………………………………………………………………………………………………………........

d) okres mojego udziału przy wykonywaniu zamówienia będzie następujący: ........................................

.........……………………………………………………………………………………………………...

  1. Oświadczam, że wiadoma jest mi odpowiedzialność, która ciąży na mnie, zgodnie z art. 26 ust. 2e ustawy Prawo zamówień publicznych, tzn. że odpowiadam solidarnie z Wykonawcą za szkodę Zamawiającego powstałą wskutek nieudostępnienia przeze mnie zasobów, chyba że za nieudostępnienie nie ponoszę winy.

.................................., dnia ...................

......................................................

(podpis i pieczęć imienna osoby/osób właściwej/ych do reprezentowania Wykonawcy)

ZAŁĄCZNIK NR 5

0x08 graphic

pieczątka firmowa Wykonawcy

LISTA PODMIOTÓW

NALEŻĄCYCH DO TEJ SAMEJ GRUPY KAPITAŁOWEJ

w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów

(Dz. U. Nr 50, poz. 331 z późn. zm.)

co podmiot składający ofertę*

1. ……………………………………………………………………………...…………………

2. ………………………………………………………………………...………………………

3. …………………………………………………………………………...……………………

4. …………………………………………………………………...……………………………

5. ………………………………………………………………………...………………………

…………………………………………………………………………...………………………

.................................., dnia ...................

......................................................

(podpis i pieczęć imienna osoby/osób właściwej/ych do reprezentowania Wykonawcy)

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

INFORMACJA O BRAKU PRZYNALEŻNOŚCI

DO GRUPY KAPITAŁOWEJ*

Oświadczam, że nie należę do grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007

r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. Nr 50, poz. 331 z późn. zm.).

.................................., dnia ...................

......................................................

(podpis i pieczęć imienna osoby/osób właściwej/ych do reprezentowania Wykonawcy)

*niepotrzebne skreślić

ZAŁĄCZNIK NR 6

Umowa nr ZPET.2.2017.KI

zawarta zgodnie z ustawą z dnia 29 stycznia 2004 roku prawo zamówień publicznych (Dz.U. z 2013 roku, poz.907 ze zm.) w wyniku przeprowadzonego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w trybie przetargu nieograniczonego Znak: ZPET.2.2017.KI

w dniu …………… roku w Bobrowie pomiędzy:

Powiatem Drawskim , Plac Elizy Orzeszkowej 3, 78-500 Drawsko Pom, NIP:253-030-55-47 reprezentowanym przez reprezentowanym przez: Dyrektora Zespołu Placówek Edukacyjno-Terapeutycznych w Bobrowie mgr Krystiana Ignacaka na podstawie uchwały nr 69/2015 Zarządu Powiatu Drawskiego z dnia 20.08.2015r.Zamawiającym

a

..................................................................................z siedzibą w ........................................................

reprezentowanym przez:…..……………………………………………………………………….

zwanym w dalszej treści umowy Wykonawcą

o następującej treści:

§1

  1. Przedmiotem umowy jest:

Oznaczenie przedmiotu niniejszego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego - wg Wspólnego Słownika Zamówień - 55523100-3 usługi w zakresie posiłków szkolnych,

55524000-9 usługi dostarczania posiłków do szkół.

    1. Przygotowanie z usługą cateringowa - przygotowanie i dostarczanie obiadów dwudaniowych, śniadań przedszkolakom, kolacji i śniadań w internacie dla dzieci i młodzieży w Zespole Placówek Edukacyjno-Terapeutycznych w Bobrowie w okresie od 1.01.2018r. do 31.12.2018r. dla następujących placówek oświatowych wchodzących w skład ZPET w Bobrowie: ul. Seminaryjna 2- Filia Szkoły Podstawowej Specjalnej w Drawsku Pom, Gimnazjum Specjalne w Drawsku Pom, Przedszkole Specjalne w Drawsku Pom, Internat w Złocieńcu - ZPET w Bobrowie, Przedszkole Specjalne w Czaplinku - ul. Wałecka 57.

Szacunkowa liczba posiłków wynosi do 30 dziennie.

§2

  1. Zamawiający wskazuje, że posiłki powinny być względem menu, gorące, kaloryczne, zapewniające zdrowe żywienie w każdorazowej dziennej porcji posiłku.

2. Zamawiający w każdy codziennie poinformuje telefonicznie (faksem lub e-mailem)) Wykonawcę o ilości osób korzystających z posiłków w nadchodzącym tygodniu.

§3

Wydawanie posiłków dokonywane będzie przez WYKONAWCĘ pod wskazanym przez niego adresem na terenie ZPET w Bobrowie, tj. …...……………………………………………………………...., od poniedziałku do piątku , w godzinach ustalonych z osobą wyznaczoną przez zamawiającego.

§4

  1. Termin realizacji przedmiotu zamówienia publicznego objętego umową ustala się od 01 stycznia 2018 roku do 31.12.2018 roku.

  2. WYKONAWCA zobowiązany jest do naprawienia szkody wyrządzonej osobom trzecim w wyniku nie wykonania lub nienależytego wykonania umowy.

  3. WYKONAWCA odpowiada za wszelkie szkody wynikające z realizacji niniejszej umowy.

  4. WYKONAWCA oświadcza, że jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie, o którym mowa w niniejszym paragrafie w ................................, nr polisy ............ z dnia .............., oraz posiada decyzję Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego nr …….z dnia ………………… o zatwierdzeniu zakładu pod kątem wymogów sanitarno-higienicznych.

  5. Polisa wraz z decyzją stanowi integralną część niniejszej umowy.

  6. WYKONAWCA zobowiązuje się do zapewnienia ciągłości obowiązywania ubezpieczeń od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności oraz legitymowania się decyzją PPIS o zatwierdzeniu zakładu przez cały okres obowiązywania niniejszej umowy.

§5

  1. WYKONAWCA zobowiązany jest do utrzymywania stałego kontaktu z przedstawicielem ZPET w Bobrowie w osobach Pani Beata Kuprowska -wicedyrektor ZPET w Bobrowie ( punkt wydawania posiłków- ul. Seminaryjna 2- Drawsko Pom,), Internat w Złocieńcu - ZPET w Bobrowie- Pani Katarzyna Pękalska- kierownik internatu, Przedszkole Specjalne w Czaplinku- Pani Małgorzata Wilk.

  2. WYKONAWCA zobowiązuje się poddać kontroli ZAMAWIAJĄCEGO w zakresie realizacji obowiązków objętych umową.

  3. ZAMAWIAJĄCY zastrzega sobie prawo do kontroli i badań sprawdzających jakość przygotowywanych posiłków, pod względem kaloryczności, gramatury, temperatury, zgodności z wymogami umowy.

  4. ZAMAWIAJĄCY nie ma obowiązku informowania WYKONAWCY o terminie kontroli.

  5. Z przeprowadzonej kontroli zostanie sporządzony protokół, który ZAMAWIAJĄCY udostępni WYKONAWCY na jego prośbę.

§6

  1. Ilość posiłków uzależniona jest od liczby uczniów będących w danym dniu w szkole w formie posiłków obiadowych dwudaniowych - szkoła, śniadań, kolacji, obiadów dwudaniowych przedszkolnych.

Zamawiający zapłaci Wykonawcy należność za faktycznie przygotowane i wydane posiłki.

  1. Cena jednostkowego posiłku została ustalona w wyniku przeprowadzonego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w trybie przetargu nieograniczonego Znak: ZPET.2.2017.KI..

    1. Cena brutto jednego posiłku (obiadowego, dwudaniowego-szkoła) wynosi ………………brutto, II śniadania w przedszkolu…………….brutto, obiadu dwudaniowego w przedszkolu……………….., śniadania i kolacji w internacie………………………..brutto

    2. Szacunkowa wartość umowy wynosi .............................zł brutto.

  1. Strony ustalają, że w trakcie obowiązywania niniejszej umowy ceny określone w ust. 2 niniejszej umowy nie mogą ulec zmianie.

  2. W przypadku ustawowej zmiany podatku VAT na usługi objęte niniejszą umową, ZAMAWIAJĄCY dopuszcza zmianę ceny wynikającej ze zmiany tego podatku.

  3. Zmiany, o których mowa w ust. 4 zostaną wprowadzone aneksem do niniejszej umowy.

§7

  1. Płatność należności za zrealizowaną w okresie miesiąca kalendarzowego usługę zgodnie ze zgłoszonym przez ZAMAWIAJĄCEGO zapotrzebowaniem, odbywać się będzie przelewem na następujący rachunek bankowy WYKONAWCY:

....................................................................................................................................................................

....................................................................................................................................................................

  1. ZAMAWIAJĄCY będzie dokonywać płatności na podstawie prawidłowo wystawionej w terminie 14-u dni od zakończenia każdego miesiąca kalendarzowego faktury.

Termin płatności - czternaście dni od daty doręczenia faktury ZAMAWIAJĄCEMU.

WYKONAWCA zobowiązany jest do wyszczególnienia na wystawianej fakturze kosztu jednostkowego posiłku oraz ich ilości.

  1. Wykonawca uprawniony jest do naliczania odsetek ustawowych z tytułu zwłoki ZAMAWIAJĄCEGO w terminie płatności.

§8

.

  1. Strony ustalają trzymiesięczny okres wypowiedzenia niniejszej umowy. Złożenie oświadczenia o rozwiązaniu wymaga zachowania formy pisemnej.

  2. Umowa niniejsza może zostać rozwiązana przez ZAMAWIAJĄCEGO bez zachowania terminów wypowiedzenia, o których mowa w ust. 1 w następujących wypadkach:

    1. zasadnych co najmniej trzech skarg osób korzystających z usług WYKONAWCY, które zostaną uznane przez ZAMAWIAJĄCEGO za zasadne,

    2. naruszenia przez WYKONAWCĘ zapisów zawartych w SIWZ,

    3. uniemożliwienia ZAMAWIAJĄCEMU kontroli, o której mowa w §5,

    4. stwierdzenia przez ZAMAWIAJĄCEGO, że WYKONAWCA nie wykonuje rzetelnie swoich obowiązków, a w szczególności stwierdzenia, że WYKONAWCA przygotowuje posiłki niezgodnie z ustaleniami, o których mowa w § 2.

    5. naruszenia warunku, o którym mowa w § 4 ust.6 umowy.

  1. Złożenie oświadczenia o rozwiązaniu w trybie postanowień ust. 1 oraz ust. 2 wymaga zachowania formy pisemnej i staje się skuteczne z chwilą doręczenia drugiej stronie umowy.


§9

  1. W przypadku odstąpienia od umowy z przyczyn występujących po stronie WYKONAWCY - WYKONAWCA zapłaci ZAMAWIAJĄCEMU karę umowną w wysokości 10% (słownie: dziesięć procent) wartości brutto zawartej umowy wskazanej w §6 ust.2 pkt. 2 (szacunkowa wartość brutto umowy).

  2. Zamawiający zastrzega sobie prawo dochodzenia odszkodowania przenoszącego wysokość zastrzeżonych kar umownych

§10

W przypadku wystąpienia istotnej zmiany okoliczności powodującej, że wykonanie umowy nie będzie leżało w interesie publicznym, czego nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy, ZAMAWIAJĄCEMU będzie przysługiwać prawo odstąpienia od umowy w terminie 30 (słownie: trzydziestu) dni od powzięcia wiadomości o powyższych okolicznościach.

W takim przypadku WYKONAWCA może żądać jedynie wynagrodzenia należnego mu z tytułu wykonania części umowy.

§11

WYKONAWCA będzie zobowiązany do nie dokonywania przelewu wierzytelności wobec ZAMAWIAJĄCEGO wynikających z realizacji niniejszej umowy bez jego pisemnej zgody.

W przypadku nie dotrzymania tego warunku WYKONAWCA zobowiązany będzie do zapłaty kary umownej w wysokości 10% (słownie: dziesięć procent) wartości brutto zawartej umowy wskazanej w §6 ust.2 pkt 2 (szacunkowa wartość umowy).

§12

  1. ZAMAWIAJĄCY dopuszcza możliwość zmiany ustaleń zawartej umowy, na uzasadniony wniosek WYKONAWCY lub ZAMAWIAJĄCEGO w następujących przypadkach:

    1. zmiany podwykonawcy za zgodą ZAMAWIAJĄCEGO, (nowy podwykonawca musi spełniać takie same warunki jak podwykonawca pierwotny),

    2. konieczności wykonania części usług innymi sposobami niż założono, na warunkach które nie powodują zmiany wynagrodzenia umownego,

    3. zmian wprowadzanych przez ZAMAWIAJĄCEGO nie wykraczających poza przedmiot zamówienia a dotyczących ilości osób dożywianych ( w granicach +/- 20 %) miejsca dożywiania, i innych nieistotnych zmian powstałych wskutek okoliczności niemożliwych wcześniej do przewidzenia;

    4. zmiany terminu realizacji usługi z przyczyn leżących po stronie ZAMAWIAJĄCEGO;

    5. wystąpienia zmian powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na realizację przedmiotu umowy,

    6. wystąpienia konieczności wprowadzenia zmian w realizacji przedmiotu umowy poprzez:

przesunięcie w czasie, uszczegółowienie, lub inna zmiana spowodowana obiektywnymi czynnikami, niezależnymi od WYKONAWCY, uniemożliwiającymi realizację przedmiotu umowy zgodnie z pierwotnymi założeniami,

    1. wystąpienia konieczności wprowadzenia zmian spowodowanych następującymi okolicznościami:

  1. siła wyższa uniemożliwiająca wykonanie przedmiotu umowy zgodnie z opisem przedmiotu zamówienia,

  2. zmiany danych teleadresowych,

  3. rezygnacji przez ZAMAWIAJĄCEGO z realizacji części przedmiotu umowy".

§13

Zmiany i uzupełnienia niniejszej umowy wymagają pod rygorem nieważności formy pisemnej w postaci obustronnie podpisanego aneksu.

§14

W sprawach nie uregulowanych postanowieniami umowy mają zastosowanie przepisy Kodeksu cywilnego, ustawy Prawo zamówień publicznych oraz innych obowiązujących przepisów prawa

§15

Spory mogące wyniknąć w toku wykonywania niniejszej umowy strony poddają rozstrzygnięciu sądom właściwym ze względu na siedzibę ZAMAWIAJĄCEGO.

§16

Integralną część niniejszej umowy stanowi Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia (SIWZ) w postępowaniu przetargowym Znak: ZPET.2.2017.KI wraz z załącznikami.

§17

Umowa została sporządzona w dwóch jednobrzmiących egzemplarzach, po jednym dla każdej ze stron.

WYKONAWCA ZAMAWIAJĄCY

......................... Załącznik nr 7 do SIWZ

Pieczątka wykonawcy

WYKAZ OSÓB

Lp.

Imię i nazwisko

Kwalifikacje zawodowe i zakres wykonywanych w zamówieniu czynności

Doświadczenie i wykształcenie niezbędne do wykonywania zamówienia

Podstawa do dysponowania osobą

Dysponuję /

będę dysponował*

1

2

3

*przy każdej wskazanej w wykazie osobie należy wpisać właściwy zwrot tj. dysponuję lub będę dysponował.

Jednocześnie oświadczam, że wszystkie wskazane powyżej osoby, które będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia posiadają wymagane kwalifikacje i uprawnienia, o których mowa w pkt. …VI b…. SIWZ.

..........................................., dn. ................

...............................................................

(podpis uprawnionego przedstawiciela wykonawcy)

Załącznik nr 8 do SIWZ

Wykonawca:

……………………….………………………………………………………………………

(pełna nazwa/firma, adres, w zależności od podmiotu: NIP/PESEL, KRS/CEiDG)

reprezentowany przez:

…………………………………………………………………..……………………………

(imię, nazwisko, stanowisko/podstawa do reprezentacji)

Oświadczenie wykonawcy

składane na podstawie art. 25a ust. 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r.

Prawo zamówień publicznych (dalej jako: ustawa Pzp),

DOTYCZĄCE SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU

Na potrzeby postępowania o udzielenie zamówienia publicznego

,,świadczenie usług cateringowych polegających na przygotowaniu,

dostarczeniu i wydaniu posiłków dla uczniów uczęszczających

do Zespół Placówek Edukacyjno-Terapeutycznych w Bobrowie,

oświadczam, co następuje:

INFORMACJA DOTYCZĄCA WYKONAWCY:

Oświadczam, że spełniam warunki udziału w postępowaniu określone przez zamawiającego w      …………..…………………………………………………..………………………………………….. (wskazać dokument i właściwą jednostkę redakcyjną dokumentu, w której określono warunki udziału w postępowaniu).

…………….…… (miejscowość), dnia …….……. r. …………………………

(podpis)

INFORMACJA W ZWIĄZKU Z POLEGANIEM NA ZASOBACH INNYCH PODMIOTÓW:

Oświadczam, że w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, określonych przez zamawiającego w………………………………………………………...… (wskazać dokument i właściwą jednostkę redakcyjną dokumentu, w której określono warunki udziału w postępowaniu), polegam na zasobach następującego/ych podmiotu/ów: ………………………………………………………………………..……………………………………………………………………………………………………………….…………………………………….., w następującym zakresie: …………………………………………

………………………………………………………………………………………………………………… (wskazać podmiot i określić odpowiedni zakres dla wskazanego podmiotu).

…………….…… (miejscowość), dnia …….……. r. …………………………

(podpis)

OŚWIADCZENIE DOTYCZĄCE PODANYCH INFORMACJI:

Oświadczam, że wszystkie informacje podane w powyższych oświadczeniach są aktualne
i zgodne z prawdą oraz zostały przedstawione z pełną świadomością konsekwencji wprowadzenia zamawiającego w błąd przy przedstawianiu informacji.

…………….…… (miejscowość), dnia …….……. r. …………………………

(podpis)

1

30

1

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Akcja Osoba Data
Dodanie dokumentu: Krystian Ignacak 11-12-2017 12:08
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: 11-12-2017
Ostatnia aktualizacja: - 11-12-2017 12:08